Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Uw kind is nieuw op school. Waar dient hij/zij zich aan te melden?
Je kind dient zich voor aanvang van de lessen aan te melden aan het secretariaat, liefst rond 08:15. De collega's van het secretariaat zullen je kind ontvangen en hem/haar de nodige informatie geven voor zijn/haar eerste dag bij ons op school. We zorgen ervoor dat je kind terecht komt bij een klasgenoot op de speelplaats en zo zijn/haar eerste lessen kan aanvatten.
Ik heb een vraag over het studieaanbod, waar kan ik terecht met mijn vragen?
U bent steeds welkom bij ons op school tijdens de openingsuren. Indien u niet kan langskomen kunt u altijd een mailtje sturen naar info@campusmakz.be of via het contactformulier.
Heeft u twijfel welke richting het best bij uw kind past maak dan een afspraak bij onze leerlingenbegeleiding.
Vanaf wanneer kan ik mijn kind inschrijven?
U kunt uw kind ten alle tijde inschrijven. Kom langs of maak een afspraak via het contactformulier en we zullen u verder helpen met een vlotte inschrijving.
Hoe verloopt de inschrijving (online, op afspraak, documenten)?
De inschrijving verloopt steeds bij ons op school. U wordt rondgeleid en er volgt een intake gesprek om samen te oriƫnteren in welke richting we uw kind inschrijven. Vervolgens kunt u ter plaatse inschrijven. Vergeet zeker het ID niet mee te brengen van uw kind.
Wat bij ziekte of afwezigheid van mijn kind?
Gelieve steeds de school te contacteren wanneer uw kind niet aanwezig zal zijn op school. Zij zullen u telefonisch verder begeleiden indien er een attest zou nodig zijn of niet.
Hoe worden ouders op de hoogte gehouden (Smartschool, rapporten, oudercontacten)?
De ouders worden op de hoogte gehouden via smartschool. Voor dringende situaties zullen de ouders uiteraard gecontacteerd worden indien nodig.
Welke richtingen biedt MAKZ aan in de eerste graad?
Wij bieden zowel arbeidsgerichte-, dubbele- als doorstroomfinaliteit aan binnen onze school.
U kunt alle richtingen bekijken via ons overzicht 'studierichtingen'.
Is er een middagpauze met warme maaltijden of broodjesdienst?
Wij kunnen voor u kind een warme maaltijd voorzien in onze refter. Gelieve dit 1 week op voorhand door te geven op het secretariaat. Het menu kan u telkens terugvinden onder 'menu'. Onze maaltijden worden verzorgt door 'Delimeal'.
De warme eters eten samen met de koude eters in onze refter.
Wij hebben geen broodjesdienst op school.
Is er huiswerkbegeleiding of studie-uur?
Bij ons kan uw kind terecht bij de huiswerkklas. Inschrijven hiervoor kan via mail (info@campusmakz.be) of een smart berichtje sturen naar ons leerlingensecretariaat.
Hoe verloopt de facturatie?
Aangezien de facturatie digitaal verloopt is het zeer belangrijk een correct e-mailadres op te geven bij inschrijving.